Det ser ut som du bruker en gammel nettleser. Dette kan gjøre at noen funksjoner ikke fungerer som de skal.

Kundeservice

FAQ - VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

Vår kundeservice er her for deg. Du kan få svar på alt fra hvordan man betaler til hvilket shampoo som burde funke for deg. Spør heller for mye enn for lite, ingen spørsmål er for dumme. Her finner du svar på noen av de vanligste spørsmål og svar, finner du ikke svar på ditt spørsmål er det bare å ta kontakt på e-post kundesenter@lyko.no. - I våre åpningstider har du mulighet til å chatte med våre hyggelige medarbeidere eller ringe på +47 23 65 14 60. Husk å ha ditt ordrenummer tilgjenglig når du kontakter oss.

MIN BESTILLNING

Hvordan endrer jeg min ordre?

Ordreendringer kan kun gjøres på pakker som ikke allerede er pakket. Ved ordreendring ber vi deg kontakte kundeservice så fort som mulig på telefon: +47 23 65 14 60 eller Chat. Vi anbefaler ikke å sende ordreendringer på mail da ventetiden på saksbehandlingen per mail er lenger i perioder.

Jeg angrer mitt kjøp, hva gjør jeg?

Du har alltid 14 dagers angrerett hos oss, dette gjelder fra den dagen du mottar din pakke. Vil du returnere din pakke, fyller du enkelt inn et skjema på dette under ordrehistorikk. Du må være innlogget på Lyko.no for å komme til dette under «min side». Vilkår for retur er at produktet er i orginalforpakning, uåpnet og ubrukt. Se fullstendige vilkår under våre Kjøpsvilkår. https://www.lyko.no/info/kopinformation

Har bestillingen gått igjennom?

Alle godkjente og gjennomførte bestillinger genererer en automatisk Ordrebekreftelse som du får på registret mailadresse. Den vanligste årsaken til at en ordrebekreftelse uteblir er at man dessverre har registret feil mailadresse når man bestilte. Hvis du er usikker, er du velkommen til å kontakte kundeservice så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.

BETALNING

Jeg ønsker å kansellere min bestilling. Hva gjør jeg?

Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak. Ønsker du returnere en vare fyller du ut returskjema som du finner under ordrerhistorik på Ditt konto. Varene skal være ubrukt, og i samme stand og mengde som ved kjøp. Eventuelle merkelapper skal henge på og originalemballasjen skal følge med. For fullstendige regler, les våre kjøpsvillkor klikk her for å komme til din ordrehistorik og registrere en retur.

Hvordan bruker jeg mine bonuspoeng?

Som medlem får du 10 poeng per krone du handler for. Alle kjøp over 1000 kr gir deg doble poeng! Eks: Handler du for 500 kr får du 5000 poeng – Handler du for 1000 kr får du 20 000 poeng. Når du har bonuspoeng tilsvarende 50 kr (25 000 poeng) sendes det en verdisjekk til deg på mail eller SMS.

Er det 3 måneder eller mer siden du gjorde ditt siste kjøp hos oss sendes det automatisk ut en verdisjekk til deg selv om du ikke har oppnådd 25000 poeng. Dette er forutsatt at dine inntjente poeng har oversteget 5000 poeng.

Koden som er angitt i verdisjekken kan vises i kassen ved butikkjøp, eller angis under Kupong- gavekortkode i kassen før bestilling avsluttes på Lyko.no. For at dine kjøp skal registreres og legges til i ditt bonusgrunnlag må du være innlogget på Lyko.no når du bestiller, og ved butikkjøp må du vise legitimasjon.

Hvor finner jeg informasjon om mine bonuspoeng og verdisjekker?

Dette finner du under Club Lyko på Min side. Du må være innlogget for å se dine opplysninger. https://www.lyko.no/mine-sider/club-lyko

Jeg har fått varer, men ingen faktura?

I pakken din ligger kun en følgeseddel. Faktura sendes på mail fra Klarna. Hvis du ikke har mottatt faktura fra Klarna, kan du søke etter denne her: https://my.klarna.com/no/nb/login Det kan også være lurt å sjekke om den kan ha havnet under spamposten i mailboksen din.

Kan jeg endre betalingsmåte etter at bestillingen er sendt?

Når din bestilling er sendt kan vi dessverre ikke endre betalingsmåte. Kontakt kundeservice hvis du ønsker å annullere din ordre og heller legge inn en ny bestilling med ønsket betalingsmåte.

Jeg trenger hjelp med å velge produkter til håret mitt, hvordan gjør jeg?

Under “begrens ditt utvalg” kan du velge den hårtypen som passer best for deg. Hvis du fortsatt ikke finner hva du søker, er du alltid velkommen at kontakte kundetjenesten.

Jeg vil bruke en rabattkode, hvordan gjør jeg det?

Når du kommer i kassen finner du en rad øverst til høyre hvor det står «legg til kupong eller gavekort». Klikk på den og angi koden. NB: Det er viktig at koden skrives helt korrekt. Hvis du har kopiert og limt inn koden er det viktig å sjekke at det ikke har kommet med noen mellomrom før eller etter koden.

Jeg har funnet en rabattkode på nettet, hvorfor fungerer den ikke?

Dessverre sirkulerer det mange inaktive rabattkoder på nettet som vi ikke kan styre. Våre rabattkoder en oftest kun aktive i 48 timer. Alle aktuelle rabattkoder finner du i våre Nyhetsbrev, på Facebook eller når vi sender ut dette på SMS. Vi jobber også med influencere som noen ganger kan gi ut en rabattkode i forbindelse med deres annonse/innlegg om oss. Disse kodene er kun gyldig innenfor en viss kampanjeperiode som influenceren skal informere om i innlegget. Du kan melde deg på SMS og Nyhetsbrev via startsiden.

Kan jeg bruke flere rabattkoder på samme kjøp? ?

Du kan kun bruke én rabattkode per kjøp.

LEVERANSE

Hvor er min ordre?

Når din pakke sendes ut fra lageret sender vi deg en automatisk leveransebeskjed på mail. I denne mailen finner du leveranseopplysninger som f.eks sporingsnummer og sporingslink. Du kan også følge din bestilling via din bruker hos oss og gå inn på ordrehistorikk på Min side. Klikk på sporingsnummeret for å se hvor din bestilling befinner seg. Hvis du ikke har mottatt hentemelding kan du bruke sporingsnummer som kode når du henter ut din pakke.

Hvor lang er leveransetiden?

Vi sender normalt pakkene fra oss samme dag eller senest innen 2 virkedager. Leveransetiden påløper deretter.
Leveransetiden vil variere noe i forhold til hvor i landet pakken skal leveres. Normalt bruker posten å levere i løpet av 2-5 virkedager. Noen produkter hos oss er bestillingsvare og det vil da informeres om lenger leveransetid på disse til høyre under prisen når du klikker deg inn på produktet. Vi tar forbehold om forsinkelser i leveransetid ved spesielle anledninger.

Hvor sender dere pakker i fra?

Vårt lager ligger i Vansbro (Sverige) og alle ordrer sendes derfra.

Vil det tilkomme Toll eller Mva på ordren min siden dere sender fra Sverige?

Nei, siden vi er et norskregistrert selskap tilkommer det ikke noe ekstra toll eller Mva. Prisen du betaler er den som står under produktet du bestiller. Det eneste som kan tilkomme er frakt på ordre under 300 kr.

Hva koster frakten?

Vi har fri frakt på alle kjøp over 300 kr. Hvis du havner under 300 kr koster frakten 49 kr.

Hvor lenge ligger pakken hos posten?

Din pakke ligger normalt hos posten i 14 dager klar for henting. I denne tiden skal du få 2 sms og en påminnelse per mail om pakken ikke er hentet. Om den ikke hentes sendes den automatisk tilbake til oss.

Hva skjer om jeg ikke henter ut pakken hos posten?

Hvis du ikke henter ut din bestilling blir pakken automatisk returnert til oss. Hvis dette ikke er avtalt med oss på kundeservice vil du som kunde bli belastet med et gebyr på 250 kr som dekker våre utgifter ved sendingen.

Hva gjør jeg om pakken min er skadet?

Hvis pakken har fått en transportskade er det viktig at du beholder emballasjen og innholdet, slik at vi ved behov kan se over skadene. Logg deg inn på din bruker og register en reklamasjon under ordrehistorikk. Skriv også en kommentar om at reklamasjonen gjelder en transportskade og send gjerne med bilder av skaden. Vår reklamasjonsavdeling kommer deretter til å kontakte deg på mail for videre håndtering av saken.

Kan man sende bestillingen til en alternativ adresse?

Hvis du ønsker å sende pakken til en annen adresse fyller du inn dine adresseopplysninger i kassen og klikker på alternativ adresse nedenfor. Der fyller du inn den adressen du ønsker pakken levert til. Om du sender til en annen adresse kan du dessverre ikke betale med faktura, kun kort.

Hvilke land leverer dere til?

Per i dag leverer vi til Skandinavia. Finland, Danmark og Norge. (Åland, Svalbard og Jan Mayen leverer vi dessverre ikke til. Ønsker du å bestille til Danmark eller Finland må din ordre legges på Lyko.se (Vår svenske side) og håndteres manuelt. Ta kontakt med kundeservice om du lurer på hvordan du gjør dette.

MIN KUNDEKONTO

Jeg kan ikke logge inn, hvordan tilbakestiller jeg passordet?

Har du glemt ditt passord, klikker du på logg inn og under glemt passord finner du tilbakestille passord. Klikk der og fyll inn din epostadresse. Det vil deretter komme en mail med nye innloggingsopplysninger til deg.

Hvordan endrer jeg min boligadresse?

Har du akkurat flyttet til ny adresse kan du endre denne ved å logge deg inn på Min side. Klikk på mine opplysninger og deretter endre opplysninger til din nye adresse. Våre nettsider oppdaterer ikke adressene selv via folkeregisteret.

TEKNINSKE PROBLEMER

Hjemmesiden oppfører seg rart/ser rar ut?

I de aller fleste tilfeller kan det være at gammel historikk har lagret seg opp i nettleseren din. Dette gjør at tidligere problemer ligger igjen slik at hjemmesiden ikke fungerer optimalt. Det du kan gjøre da er å rense nettleseren din (Cahce og Cookies). Ønsker du videre instrukser på hvordan du gjør dette kan du kontakte vår kundeservice.

ØVRIGE SPØRSMÅL

Jeg trenger hjelp til å finne rett produkt til meg?

Du finner et utvalg av kategorier i menyen til Venstre. Under hver produktkategori kan du filtrere frem til produkter som passer deg best. F. eks under Hårpleie- Shampoo kan du filtrere på Tørt hår i filtreringen til venstre i bildet.

Du kan filtrere på mange ulike ting, som pris, volum, merke osv. Dette kan du gjøre under hver kategori hos oss. Om du fortsatt er usikker på hvilket produkt du skal velge hjelper vi deg mer en gjerne på Kundeservice!

Hvordan avregistrerer jeg meg fra SMS og nyhetsbrev?

Ønsker du å avregistrere deg fra nyhetsbrevet du får på mail finner du en link nederst i mailen som du kan klikke på. Hvis du vil avregistrere deg fra SMS finner du en kode og et firesifret nummer som du sender SMS til. Under Mine Opplysninger på Min side finner du også noen ruter hvor du krysser deg av for mottakelse av nyhetsbrev og SMS.

Har dere noen ledige jobber?

Alle ledige stillinger ligger tilgjengelig på Finn.no eller på våre hjemmesider. Hvis det ikke står noen oppført på Lyko.no finner du også en oversikt over ledige stillinger i Sverige via Lyko.se.

Om du fortsatt ikke finner det du var på utkikk etter har du mulighet til å sende en generell søknad.

Jeg har handlet produkter i en av deres butikker, hvordan returnerer jeg?

De varene du har handlet i butikk kan dessverre kun byttes eller returneres i butikkene. De som er bestilt via Lyko.no kan dessverre ikke returneres i våre butikker. I stedet skal reklamasjon/retur registreres på din konto hos oss. Mer informasjon om hvordan du gjør dette finner du i våre kjøpsvilkår, https://www.lyko.no/info/kopinformation

Jeg har en instagramkonto, blogg eller annen kanal hvor jeg ønsker å promotere dere. Hvor henvender jeg meg?

Vi er absolutt interessert i samarbeid med bloggere og andre kanaler. Forespørsler rundt dette registrerer du på https://www.lyko.no/highlighters Skriv gjerne litt om hva slags samarbeid du kunne tenke deg så tar vi kontakt om dette vil være relevant for oss. – Vi har dessverre ikke mulighet til å kontakte alle eller gi spons til alle.

Vi ønsker også informasjon om statistikk på antall lesere/tittere du har på ulike kanaler.

Er produktene trygge og ferske?

Vi tar inn produkter direkte fra leverandørene. Dette gjør at vårt og deres krav til ferskhet og kvalitet på produktene er den beste. Vi er et av Nordens største onlineselskap innen skjønnhet og har derfor en god flyt på alle varer som kommer inn, noe som gjør at de ikke ligger lenge i hyllene hos oss.

Problemet i vår bransje er at mange selskaper parallellimporterer, noe som kanskje ikke er det beste for produktene. Dette betyr at de kjøper store partier av en vare i utlandet og selger det billig på nett. Da har de ingen garantier fra produsentene på produktene. Det er heller aldri helt sikkert hvordan den pallen med varer har stått oppbevart. Den kan ha stått i sol, frost og den kan ha stått lenge, noe som kan påvirke kvaliteten på produktene.

Dette gjør ikke vi, og skulle du mot formodning oppleve at du får tilsendt en vare med feil fra oss har du full reklamasjonsrett.

Info

40 butikker i Norge og Sverige
Nyheter og tilbud
Følg oss

Kundeservice

Vårt kundesenter er her for deg. Du kan få svar på alt fra hvordan man betaler til hvilken shampoo som er best for ditt hår. Spør heller for mye enn for lite, ingen spørsmål er for dumme.

Copyright 2018