Det ser ut som du bruker en gammel nettleser. Dette kan gjøre at noen funksjoner ikke fungerer som de skal.

Høyteknologisk svensk superhudpleie

Akademikliniken har tilbudt hudpleie siden 2005. Produkter utviklet i samarbeid mellom Akademiklinikens erfarne plastikkirurger, hudleger, hudterapeuter og ledende kosmetiske kjemikere. Men hvem kommer på HVILKE produkter som skal utvikles og HVORDAN? Jo, det vet dama som holder i alle trådene - Sarah Lidback. - Akademikliniken utvikler kraftfulle, unike produkter med premium ingredienser. Vi risikerer alt for å vinne noe. Og noe i dette tilfellet er kundens tillit, sier Sarah.

04 apr, 2019

Sarah Lidback jobber som Product & Development Manager på Akademikliniken. Det betyr at hun utvikler og tar frem produkter til Akademiklinikens hudpleiekolleksjon. En jobb som innebærer ekstreme dypdykk i forskningsartikler, research på utenlandske markeder og å lese av kliniske tester. Dette i tillegg til å selvfølgelig ha en dyp kunnskap om akkurat HVORDAN huden fungerer og om cellenes kommunikasjon. Puh, mye å holde styr på! Men resultatet blir bra, Akademiklinikens produkt Pure HyDroxy Mask ble akkurat nominert til den prestisjefylte prisen “årets ansiktsmaske” I Daisy Beauty Awards, noe som betydde mye for Sara!

- Vi er jo et lite svensk merke, og det betyr så UTROLIG mye for oss, vi slåss jo mot de store, så for oss føles det så utrolig gøy å bli lagt merke til, sier Sarah.

Hvilke hudpleiemerker vil du si er deres største konkurrenter - om det er noen?
- Det er ingen som er akkurat som oss. Akademikliniken kommer inn som en underdog med HELT unike ingredienser på et marked som føles ganske mettet. Men i og med at vi jobber på vår helt egne måte føles det ikke som om vi konkurrerer med andre. Vi bryr oss egentlig ikke om hva andre varemerker gjør, bare vi gjør noe som er AMAZING, svarer Sarah.

Akademikliniken ble grunnlagt av plastikkirurgene Per Hedén og Jan Jernbeck i 1991. I dag er det en av nordens største klinikker for skjønnhetsoperasjoner og korrigeringer. Hudpleieserien bygger på vitenskapelig fakta, og Akademiklinikens motto “skjønnhet gjennom vitenskap” er fokuset hele veien under utviklingen av produktene.

Hvordan utvikler dere produktene?
- Vi sitter i et unikt miljø. Vi har tilgang til så mye mer enn de fleste andre brands har. Vi har muligheten til å teste ut produkter på plass, vi har tilgang til hudleger, kirurger, sykepleiere som holder på med injeksjoner og hudperapeuter, så vi har muligheten til å teste ut alt på ALLE nivåer i huden. Det er et heftig og kreativt miljø å jobbe i. Og vi gjør det vi vil, vi er ikke låste til noe! Så jeg leter jo etter ingredienser og leser om andre stoffer enn hva som kanskje “er brukelig”. Vi bruker nesten ingen andre ingredienser som andre varemerker gjør og vi bruker knapt samme ingredienser mellom våre egne produkter - noe som er utrolig dumt fra et økonomisk synspunkt da det blir mye dyrere for oss. Men vi kjøper i stedet alltid inn unike ingredienser per produkt og årsaken til dette er at vi vil være litt stilbrytende og litt utspørrende, forteller Sarah.


Men HVORDAN kommer du på hvilke produkter dere skal utvikle? Og hva de skal gjøre med huden?

- Jeg leter, sammenligner, snoker og går på messer. Jeg snoker veldig mye globalt og jeg stirrer meg IKKE blind på hva som skjer i Asia akkurat nå, som MANGE ANDRE GJØR! Det betyr jo bare at alle andre selskaper kommer til å utvikle like produkter, men VI vil gjøre noe helt annet. Mange prater om “hva skjer på markedet” mens vi heller stiller spørsmålet “hva skjer i huden?”. Mange fokuserer på å høres mest og vi vil kanskje høres minst - men overtale mest! Vi kommer for eksempel ALDRI NOENSINNE til å lansere en morsom bamsemaske. For oss er hudpleie alvorlig business. Vi skal hjelpe folk med de problemer de har med huden. Og det handler ikke bare om “rynker og linjer”, men også om å få huden til å FØLES BRA!

Jeg tror virkelig at Akademikliniken er et merke å regne med, nå og i fremtiden.

 

Det gjelder jo alt fra indre stress, angst, hormonforandringer, miljøgifter og kosthold - så det er mye som påvirker huden og vi tenker virkelig mer på helheten enn hva “markedet snakker om”. Jeg tror virkelig at Akademikliniken er et merke å regne med, nå og i fremtiden, sier Sarah.

 

Hva er det unike med Akademiklinikens produkter?
- Vi vil jo ned og stimulere huden, få den til å våkne! Det er jo derfor alle i bransjen liker A-vitamin, fordi den virkelig stimulerer huden og får den til å kommunisere med seg selv. Vi vil spole tilbake slik at huden blir normaliserende! Normaliserende betyr ikke alltid ferskenhud, alt er avhengig av hva du har liggende nede i huden, Så fra starten når du bruker et aktivt produkt dras kanskje sirkulasjonen og hudens metabolisme i gang som kan gi en liten respons på huden, du kan blusse opp eller få flekker. Men det er bare bra! Gratulerer, da SKJER det jo noe i huden! Huden kan ikke viske bort pigment, pigmentet må komme OPP på huden og deretter støtes av! Selvfølgelig kan en del bli stresset av dette, men det er bare å fortsette.


Akademiklinikens produkter inneholder ikke bare EN superingrediens, men 5-6 ingredienser som inneholder “maksimal andel” av hver ingrediens. Det betyr altså den sterkeste andelen som råvareleverandører har utført sikre tester på, uten at huden tar skade av det selvfølgelig. Du skal alltid få en cocktail av godsaker i hvert produkt og alt er trygt og makset.



Hvilket produkt er du mest stolt av?

- Hm.. Det er nok Pure Retino Oil. Vi fikk virkelig til det produktet. Supereffektiv OG fungerer på sensitiv hud. Selv har jeg rosacea og jeg kan bruke den. Den er ikke bare bra for de som allerede har ferskenhud, men også for oss over 40 som har litt kranglete hud, rødblussende, litt fine linjer, og for meg er det jo slik at jeg får kviser bare jeg SER på en ost! Og denne fungerer skikkelig bra for meg. Jeg er mest stolt av at vi virkelig turte å ta inn ingrediensen Bakuchiol og teste FØR svaret fra den store kliniske testen i USA i 2017 var klart. Vi trodde så mye på alle forstudier at vi kjørte på. I den kliniske testen utførte de en dobbeltblind studie på Retinol og Bakuchiol

Vi utvikler kraftfulle, unike produkter med premium ingredienser. Vi risikerer alt for å vinne noe. Og noe i dette tilfellet er kundens tillit

(så ingen visste hvem som fikk hvilken ingrediens) og resultatet var at Retinol (A-vitamin) og Bakuchiol kommuniserer på samme måte i huden, men Bakuchiol gir ingen “bieffekter” som solsensitivitet, irritasjoner, tørrhet eller lignende. Retinol og Bakuchiol har nesten helt lik molekylær struktur og gir derfor ekstremt god effekt på rynker, akne, rosacea og linjer. Bakuchiol er en antioksidant. I Pure Retino Oil har og også tilsatt “Retinoat”, en ester av retinsyre (en form av ren A-vitamin) som virker umiddelbart og har god stabilitet og ei heller gir noen bivirkninger. Så Retino Oil kan du bruke UMIDDELBART, ingen innkjøringstid og ingen reaksjon. Eller, du kan jo få en utrensning, men det er jo fordi huden kommer i gang!

Hva betyr det for Akademikliniken at dere har et så sterkt hudpleiemerke?
- Veldig mye! Vi er jo på steder hvor selve klinikken ikke er. Vi kan komme hjem til personer rundt om i verden. Vi åpner dører og samarbeid, men først og fremst forsterker vi servicen som Akademikliniken står for. Både før og etter at en person har vært hos oss, uansett om personen tar en peeling eller et inngrep. Men med det sagt så trenger virkelig ikke produktene å være låste til en klinikk eller en behandling i et klinisk miljø. Obs! Vi er ikke medisinske, kun kosmetiske. Men du kan komme opp på et skikkelig høyt aktivitetsnivå i huden med visse kombinasjoner av våre produkter, sier Sarah.


Hva er dine beste superkombinasjonstips av Akademiklinikens produkter?

- Jeg liker å mikse Pure Active Serum og Triple Peel. Det gir et skikkelig sterkt resultat og er ikke for den mest sensitive huden. Men du blander de to, masserer inn og legger som en maske på huden i 10 minutter. Deretter vasker du av den masken og legger på Pure Clarifying Moist Mask og Hydroxy Mask over og det plumper skikkelig opp huden. Så avslutter jeg med Pure Detox Energy, Pure Retinol Oil og Cure Recovery Cream! Det er en SKIKKELIG luksuscocktail og etter det LYSER jeg i ansiktet som en discokule, haha. Tips! Legg et serum under masken for å på den måten trykke NED serumet enda lenger ned i huden. Da plumpes huden enda mer og den blir fluffy og herlig. Jeg REKKER jo ikke gå på behandlinger selv, så når jeg gir meg selv det lille ekstra nå og da er dette virkelig det lille ekstra, sier Sarah.

Det er en SKIKKELIG luksuscocktail og etter det LYSER jeg i ansiktet som en discokule, haha.


Vil du avsløre noe om fremtiden?
- Ja! Akademikliniken slipper snart hele fire nye produkter, i tillegg til de 10 vi har i dag! Og jeg kan avsløre ETT! En hyaluronsyregelé som vil fungere for alle hudtyper og med ALLE våre produkter. Våre prøver fra laben er allerede borte fordi alle på kontoret elsker dem. Haha, jeg bruker å spøke og si at jeg ikke trenger å teste på dyr - jeg har jo personalet! ler Sarah.

Hva tenker du da om hvor hudpleien er på vei rent generelt?
- Rent generelt tror jeg at mer og mer hudpleie vil fokusere på å styrke hudbarrieren og bakteriefloraen i huden for å øke beskyttelsen. Vi har kommet til en liten “peak” hvor mange eksperimenterer med alt for sterke produkter fra ulike merker og for mange produkter, og den blandingen kan virkelig skade huden i stedet for å styrke den. Jeg tror vi kommer til å gå litt tilbake og gå mer mot å styrke huden og beskytte den. Markedet i dag er så utrolig konkurransefokusert med så mange varemerker som lanseres og vil ta plass, og så mange varemerker som utvikler produkter som er “dobbelt så sterke”, “åtte ganger så sterke” eller til og med “femten ganger så sterke”. Det er snart ATOMKRIG ute på markedet! Men sterk er ikke alltid det beste, for du KAN ikke skynde på huden så mye du vil. Huden har sin egen anatomi og det tar x antall dager å lage en celle og for den cellen å flytte seg opp til overflaten. Vi KAN ikke påskynde den prosessen! Da blir cellene syke og deformerte. men slik ser markedet ut i dag, det er et stress og et press å tjene mest penger. Men vi bryr oss ikke om det. Vi vil utvikle produkter som er BRA, vi fokuserer mer på kundens respons enn på PR på markedet, Noe som er tøft for oss som er så små, men det er den veien vi velger - den høykvalitative, sier Sarah.

 

Det er snart ATOMKRIG ute på markedet! Men sterk er ikke alltid det beste, for du KAN ikke skynde på huden så mye du vil.
Av: skönhetsredaktör krizz norman

 

04 apr, 2019

Gi din mening om artikkelen

Vurderinger & anmeldelser

Skriv en kommentar
Legg til bilder

Bli den første til å omtale denne artikkel

40 butikker i Norge og Sverige
Nyheter og tilbud
Følg oss

Kundeservice

Vårt kundesenter er her for deg. Du kan få svar på alt fra hvordan man betaler til hvilken shampoo som er best for ditt hår. Spør heller for mye enn for lite, ingen spørsmål er for dumme. 

ÅPNINGSTIDER:

Chat 
Man-Ons 9-18
Tor-Fre 9 - 16

Telefon: +47 23 65 14 60 
Man-Ons 9-17
Tor-Fre 09-16

Mail:  Kundesenter@lyko.no  

Copyright 2019