Lykos vårtrender 2019

Det er alltid vanskelig å si at noe var en “trend” før bølgen er over og vi ser tilbake og innser at, jo, mørkebrun lipliner var visst en greie, og smale bryn en annen. Men noe KAN vi faktisk forutse. Fordi mye innen mote og skjønnhet går i sykluser kan vi prøve å gjette oss frem til enkelte ting og det er faktisk selskaper som stemmer frem årets farge hvert år. Og vi skal prate mer om AKKURAT DET i denne lille trendspaningen fra Lyko Magazine 2019!

15 mai, 2019

Her kommer fem trender innen skjønnhet som Lyko spår vil bli store i 2019. Dette er jo ingen nøyaktig vitenskap, men det kan være litt gøy å prøve å naile hva som vil skje! Ok, here we go:

Trend 1:
Perler.

Før i tiden var perler et symbol for månen og ble ansett å ha magiske krefter som kunne bringe lykke og langt liv. Perler har også hatt medisinsk hensikt, en fyr i Japan spiste to ekte perler hver dag og levde til han ble 94. Dyrt, men tja.. han levde jo ganske lenge. Perler symboliserer også renhet og kjærlighet, pluss at de er superfine! Vi har sett store hårklemmer, hårnåler og hårsmykker en stund nå, og det kommer til å fortsette. Men nå vil vi kombinere den looken med tidløse perler. Perlesmykke, perleøredobber og perler i håret er skikkelig IN i år og er like fint som det er klassisk. Du kan ikke gjøre noe feil med perler. Sjekk ut Lykos fantastiske utvalg her!



Trend 2.
Korall og gult.

Gult er jo virkelig den nyansen som har DOMINERT alle catwalks fra i høst. Moteindustrien vil virkelig at vi skal ta til oss den herlige, solgule nyansen som er utrolig glad og vakker samt utrolig vanskelig å bære (iallefall for meg som har en… tja, la oss si “deigete” hudtone). Men det er ikke bare i moteindustrien gult trender, det samme gjelder i sminkens herlige verden hvor vi ser det på øyenskygger, eyelinere og leppestifter! Morsomt og kult med gult! Det er i tillegg en annen nyanse som trender. Hvert år utser selskapet Pantone “Årets farge” og i år avslørte Pantone Color Institute at årets farge 2019 er Pantone® 16-1546 Living Coral. I en pressemelding sier Leatrice Eiseman, administrerende direktør for Pantone Color Institute, blant annet dette om årets farge: “Naturen gir oss energi. På samme måte som korallrevet er kilde til næring og skaper ly for havets liv, skal den pulserende og milde fargen Living Coral fylle oss med varme, komfort, næring og energi i våre hektiske liv.” Selvfølgelig drizzler disse to fargene ned til sminke og hårprodukter også, og du kan jo finne en hel drøss av lekre nyanser her hos oss på Lyko!

 


Trend 3.
Bærekraftig og ekstra snilt

I Greta Thunbergs kjølvann ser vi flere og flere selskaper som faktisk gjør miljøvennlige tiltak. Ikke bare “fjerner parabener” (fordi markedet har blitt galne og blitt redde for et konserveringsmiddel som er blitt brukt i over 70 år), men som VIRKELIG gjør en forskjell og som jobber med bærekraft på mange ulike måter. Organiske og økologiske selskaper blir større, sterkere og ikke minst BEDRE.

Svenske Indy Beauty for eksempel, som allerede fra starten har fokusert veldig sterkt på sin veganske linje, Maria Nila som planter trær og renser hav over hele verden, og skjønnhetsgiganten L’Oréal som vet at de har alles øyne på seg og faktisk satser BEINHARDT på bærekraftig innovasjon. Målet er å innen 2020 sørge for at 100% av selskapets produkter bidrar til en fordelaktig utvikling av miljøet eller samfunnet. Det er et bra mål! Og det er mange selskaper som jobber på lignende måter, men det er ikke alle som skryter om det. I dag er det enkelt med googlefingeren å finne ut om et selskap virkelig er miljøvennlig eller bare later som med såkalt “green washing” (når de for eksempel bruker en brun forpakning med en avokado på for å virke miljøvennlig når de virkelig ikke er det).


Trend 4.
Minimere og multitaske.

Etter K-Beautys enorme produktkonsumpsjon går trenden nå mer mot å redusere ANTALL produkter og i stedet gjøre de produktene som brukes skikkelig høytpresterende. Vi vil ikke bruke engangsartikler, vi vil ha multifungerende artikler som gjør flere ting samtidig og som gjør det bra! Lip/cheek tint, multipenner som brukes på øyne, bryn OG lepper samt byggbare foundations, rengjøringsprodukter som rengjør hår, fjerner sminke og gjør kroppen fresh. Alt på én gang!


Trend 5.
DIY – do it yourself.

Det absolutt beste du kan gjøre for huden (utenom spf) og ditt velbefinnende er å gå på regelmessige ansiktsbehandlinger hos en dyktig hudterapeut. Men mellom behandlingene er det i dag så UTROLIG mye spennende og nytt du kan gjøre for å holde hud og kropp tipptopp! Hva med LED-lys, mikrostrøm, silkeputetrekk, UFO-ansiktsmasker og ioneterapi? Så ufattelig mye gøy!

La meg bryte det ned da det krever litt mer forklaring. Dr Gross har en ansiktsmaske (som ser ut som en hockeykeepers beskyttelse) med 162 LED-lamper som på bare 3 minutters bruk per dag virker anti-aging og jobber kraftfullt mot inflammasjoner i huden. NuFace Trinity er et lite apparat som du drar over ansiktet 5-10 minutter per dag, noen dager i uken, og via mikrostrøm får huden spenst, linjer reduseres og ansiktskonturene forsterkes. And it WORKS! Silkeputetrekk høres kanskje ikke så high tech ut, men det er fantastisk for å minske slitasjen på hår, redusere soverynker i ansiktet, materialet puster, suger ikke til seg nattkremen, gir glød til huden og er i tillegg superfint! Foreos UFO-apparat har du sikkert hørt om før. Det er en utrolig rask måte å få ned en hel sheet mask i huden på med bare noen minutter med varme, kulde og annet spennende! Talika er et selskap de fleste forbinder med vippenæring, men de har SÅ mye mer. Talika Pigment Control hjelper deg med å fjerne pigmentflekker med bl.a. grønt lys og den spennende lille muslingen Light Duo jobber med blant annet ioneterapi som hemmer inflammasjoner og får igang kollagenproduksjonen. SÅ MANGE SPENNENDE PRODUKTER!!!



Av: skönhetsredaktör krizz norman
15 mai, 2019

Gi din mening om artikkelen

Vurderinger & anmeldelser

Skriv en kommentar
Legg til bilder

Bli den første til å omtale denne artikkel

Nyheter og tilbud

Anmäl dig för nyhetsbrev och sms här!

Følg oss

Kundeservice

Vårt kundesenter er her for deg. Du kan få svar på alt fra hvordan man betaler til hvilken shampoo som er best for ditt hår. Spør heller for mye enn for lite, ingen spørsmål er for dumme. 

ÅPNINGSTIDER:

Chat 
Man-Ons 9-18
Tor-Fre 9 - 16

Telefon: +47 23 65 14 60 
Man-Ons 9-17
Tor-Fre 09-16

Mail:  Kundesenter@lyko.no  

Copyright 2019