Club Lyko generelle vilkår

SAMMENFATNING

 

  • Disse Generelle Vilkår forklarer hvordan vårt lojalitetsprogram Club Lyko, en tjeneste som tilbys våre medlemmer (“Tjenesten”) via vår hjemmeside eller vår app, fungerer.
  • Tjenesten tilbys av Lyko Online AB, org. nr: 556740-9502, adress: Kyrkbyvägen 1, 780 50 Vansbro, Sverige.
  • De tilbud som gis via Tjenesten avhenger av tilgjengelighet og kan endres uten spesifikk beskjed.
  • Som medlem får du tilgang til både personlige og generelle tilbud. Dine personlige tilbud baseres på ditt kjøpsmønster når du er innlogget på din medlemskonto.
  • Vårt lojalitetsprogram er tilgjengelig for alle som er minst 18 år. Om du er under 18 år får du kun bruke Tjenesten sammen med en forelder eller din verge.
  • Om du har noen spørsmål eller funderinger, kontakt oss på kundesenter@lyko.no

 

Gå til sammenfatning | Gå til fullversjon

 

GENERELLE VILKÅR FULL TEKST

 

Innholdsfortegnelse

 

  1. Generelt
  2. Club Lyko - Tjenesten
  3. Dine opplysninger
  4. Klubbpoeng, tilbud og rabatter
  5. Avslutte medlemskap
  6. Oppdatering av Vilkårene
  7. Force Majeure og Lykos ansvar
  8. Immaterielle rettigheter
  9. Klager, tvist og gjeldende lovgivning

Tilleggstjenester

  1. Lyko Booking
  2. Lyko Social

 

CLUB LYKO - GENERELLE VILKÅR

 

  1. GENERELT

 

1.1 Disse generelle vilkårene (“Vilkårene”) gjelder når vi på Lyko Online AB, org. nr: 556740-9502, adress: Kyrkbyvägen 1, 780 50 Vansbro, Sverige, e-post: kundesenter@lyko.no (“Lyko”), tilbyr generelle medlemstilbud og personlige medlemstilbud på utvalgte produkter, samt mulighet til å samle klubbpoeng for å få tilgang til rabatter, til deg som har registrert deg og blitt medlem i Club Lyko (“Tjenesten”).

 

1.2 Disse Vilkår gjelder altså i tillegg til de kjøpsvilkår som er gjeldende ved dine kjøp av varer fra Lyko.

 

1.3 For å bli medlem i Club Lyko, og dermed kunne benytte Tjenesten, må du være minst 18 år gammel. Om du er under 18 år får du kun bruke Tjenesten sammen med din forelder eller din verge/foresatte.

 

1.4 Du blir medlem ved å registrere deg på vår hjemmeside eller vår app, eller ved å registrere deg i kassen når du kjøper Lykos produkter i butikk.

 

1.5 Ved å bli medlem i Club Lyko og bruke Tjenesten godkjenner og aksepterer du Vilkårene.

 

  1. CLUB LYKO - TJENESTEN

 

2.1 Å registrere seg som medlem i Club Lyko er helt gratis. Avgifter fra din tele- og internettoperatør samt eventuelle kreditt- og bankopplysninger fra din leverandør av betalingstjenester kan tilkomme.

 

2.2 Som medlem i Club Lyko har du mulighet til å samle klubbpoeng når du handler hos oss, enten i butikk eller på lyko.no. Når du når et visst poengnivå vil du få en verdisjekk å handle for, som er gyldig på lyko.no og i butikk.

I tillegg til muligheten til å samle klubbpoeng vil du som medlem i Club Lyko få tilgang til generelle medlemstilbud på utvalgte produkter.

Som medlem i Club Lyko har du også mulighet til å lagre/tagge varer du vil kjøpe senere, overvåke artikler, samt kommentere produkter du har synspunkter om.

 

2.3 For at dine kjøp skal registreres og generere poeng må du være innlogget på din medlemskonto ved kjøp på lyko.no, eller vise legitimasjon ved kjøp av Lykos produkter i butikk.

 

2.4 Ved å kjøpe produkter og tjenester fra Lyko når du er Club Lyko-medlem vil du ha mulighet til å komme opp i ulike medlemsnivåer. Når du har oppnådd et visst medlemsnivå vil vi belønne din lojalitet med ytterligere tilbud.

 

2.5 For medlemsnivåer gjelder følgende: Dine kjøp regnes sammen et år bak i tid og avgjør hvilket medlemsnivå du havner på i Club Lyko. For hvert nivå er det spesielle tilbud og fordeler. Når et år har passert siden et kjøp ligger det ikke lenger grunnlag for ditt medlemsnivå og du kan da havne på et lavere nivå enn tidligere. Utregningen for medlemsnivå er helt frittstående fra dine bonuspoeng. Da visse kjøp kan generere doble poeng tas ikke dette med i beregningen for medlemsnivåene. Om du bruker dine verdisjekker og dermed bruker poeng eller ikke har noe å gjøre med hvilket medlemsnivå du ligger på.

 

2.6 Som en del av ditt medlemskap får du personlige tilbud. For å kunne gi deg personlig tilpassede tilbud og rabatter etter dine preferanser og interesser, samler vi inn og behandler informasjon om din kjøpshistorikk og ditt kjøpsmønster, med det spesifikke målet å utforme og tilby deg personifiserte rabatter og tilbud baserte på det vi tror akkurat du er interessert i. Spesifikke tilbud på utvalgte produkter vil sendes til deg via e-post eller SMS. De vil også vises under Mine Sider når du logger inn på din medlemskonto på lyko.no. For mer informasjon om hvordan dine personopplysninger behandles og om dine rettigheter, vær vennlig og les gjennom Lykos Privacy Policy.

 

  1. DINE OPPLYSNINGER

 

3.1 Ved å godkjenne og akseptere disse Vilkår forsikrer og bekrefter du at all informasjon du laster opp og legger inn i Tjenesten er din egen, at du eier den og har rett til å bruke den.

 

3.2 Ved å godkjenne og akseptere disse Vilkår forsikrer og garanterer du at all informasjon du laster opp og legger inn i Tjenesten ikke krenker andres rettigheter, eller på annen måte står i strid med loven.

 

3.3 Når du oppretter en medlemskonto vil vi be deg oppgi din e-postadresse. For å kunne gjennomføre et kjøp trenger du også å oppgi ditt navn, din postadresse og ditt telefonnummer. Om du vil betale med faktura eller delbetale vil du også måtte oppgi ditt personnummer. Denne informasjonen er nødvendig for at vi skal kunne levere produkter til deg, samt gi deg informasjon om dine bestillinger. Din e-postadresse og ditt telefonnummer vil vi også benytte for å sende ut reklame og nyhetsbrev om Tjenesten til deg. Lyko vil i tillegg informere deg om når du holder på å miste det medlemsnivået du befinner deg i, eller når tilbud holder på å gå ut. Du kan når som helst deaktivere slike former for nyhets- og informasjonsutsendelser ved å gå inn på Mine Sider på din konto på lyko.no. Vi vil derimot fortsette å sende ut viss informasjon når denne er nødvendig for deg, for eksempel når du må godkjenne en endring i våre Vilkår for å kunne fortsette å bruke Tjenesten.

 

3.4 En forutsetning for Tjenesten er at Lyko samler inn og bruker dine personopplysninger. For mer informasjon om hvordan dine personopplysninger brukes, hva det innebærer for deg samt hvordan du kan ivareta dine rettigheter, les gjerne gjennom Lykos Privacy Policy.

 

3.5 Aggregert data samles inn og bearbeides for å følge og vurdere brukertrender som betyr noe for Tjenesten. Det innebærer at informasjon om din bruk av Tjenesten samles inn og deretter anonymiseres på en måte som innebærer at vi ikke lenger kan koble informasjonen til deg. Vi bruker denne anonyme informasjonen om hvordan våre kunder bruker våre tjenester for statistikk, serviceforbedring og produktutvikling av Tjenesten. Disse opplysninger vil være helt anonyme og utgjør ingen personopplysninger. De kan derfor lagres lenger enn personopplysningene dine.

 

3.6 Anonymisering innebærer at data som en gang var personlige opplysninger fjernes fra det som kan koble det til et individ, samt adskilles fra det som i fremtiden kan gjøre det mulig å gjenskape denne dataen til et individ. Denne behandlingen av data er et steg lenger enn pseudonymiseringsprosessen, hvilket innebærer at man holder en viss informasjon adskilt for å gjøre det vanskeligere å identifisere en person som bruker denne informasjonen.

 

  1. KLUBBPOENG, TILBUD OG RABATTER

 

KLUBBPOENG

 

4.1 Når du som Club Lyko-medlem kjøper produkter fra Lyko får du 10 poeng per 1 NOK du handler for. Alle kjøp over 999 NOK gir deg doble poeng. Om du for eksempel handler for 500 NOK får du 5000 poeng, og om du handler for 1000 NOK får du 20 000 poeng.

4.2 Når du har samlet 25 000 klubbpoeng vil det etter noen dager sendes en verdisjekk på 50 NOK til deg via SMS eller e-post. Verdisjekken vil bestå av en kode som du kan bruke på lyko.no eller når du kjøper produkter fra Lyko i butikk.

 

4.3 Når det har gått tre (3) måneder eller mer siden ditt siste kjøp som medlem vil en verdisjekk sendes til deg uansett om du ikke har samlet sammen minst 25 000 poeng, under forutsetning at dine opptjente poeng når opp til minst 5000 poeng.

 

4.4 Koden som er oppgitt på verdisjekken vises opp i kassen ved butikkjøp, eller angis under “Legg til kupong eller gavekort” høyest opp i Kassen, før bestillingen fullføres på lyko.no

 

4.5 For at dine kjøp skal registreres og gi grunnlag for poeng må du være innlogget på din medlemskonto ved kjøp på lyko.no, eller vise opp legitimasjon slik at vi kan bekrefte ditt medlemskap ved kjøp av Lykos produkter i butikk.

 

4.6 De klubbpoeng du samler opp når du som Club Lyko-medlem gjennomfører kjøp av Lykos produkter kan kun benyttes av deg personlig; du kan ikke overføre klubbpoeng til noen andre, om så denne personen er medlem eller ikke. Klubbpoeng kan ikke veksles inn mot penger eller noen annen kreditt - eller betalingsmiddel. Fraktkostnader og fakturaavgift ekskluderes fra poengsamlingen.

 

MEDLEMSTILBUD OG RABATTER

 

4.7 De tilbud du blir tilbudt gjennom Tjenesten kan kun benyttes av deg personlig; du kan ikke overføre tilbudene til noen andre, om så denne personen er medlem eller ikke. De tilbud som blir tilgjengelige for deg gjennom Tjenesten vil vises på din medlemskonto, når du er innlogget på lyko.no. Tilbud og rabatter kan endre seg, oppdateres og utgå når som helst.

 

4.8 Du kan kun benytte dine tilbud og rabatter under den tid de er tilgjengelige via Tjenesten. Dette gjelder alle tilbud, inkludert de generelle, de personlige, og de stedsbaserte tilbudene. Om du ikke benytter en rabatt eller et tilbud i løpet av tiden den/det tilbys via Tjenesten vil du ikke kunne benytte den i det hele tatt.

 

4.9 Vi på Lyko vil alltid etterstrebe at alle våre tilbud og rabatter er oppdaterte og korrekte, men vi kan ikke garantere at alle tilbud og rabatter du tilbys gjennom Tjenesten alltid er tilgjengelige. Dette kan for eksempel være fordi visse produkter er utsolgt, før et tilbud på disse er gått ut eller tatt bort. Lyko er ikke ansvarlige for noen eventuelle avvik mellom de tilbud og rabatter som presenteres via Tjenesten og tilgjengeligheten til disse.

 

  1. AVSLUTTE MEDLEMSKAP

 

5.1 Du kan selv når som helst avslutte ditt medlemskap i Club Lyko. Dette vil innebære at Tjenesten ikke lenger er tilgjengelig for deg. Eventuelle oppsparte klubbpoeng, eller eventuelle tilbud som før kontoens avslutning var tilgjengelige for deg, vil da forsvinne og bli utilgjengelige. Du vil ikke kunne gjenskape klubbpoeng eller tilbud.

 

5.2 Lyko har rett til å umiddelbart avslutte ditt medlemskap om du bryter mot et eller flere punkter i denne avtalen. Eventuelle oppsparte klubbpoeng, eller eventuelle tilbud som før kontoens avslutning var tilgjengelige for deg, vil da forsvinne og bli utilgjengelige. Du vil ikke kunne gjenskape klubbpoeng eller tilbud.

 

5.3 Når ditt medlemskap er avsuttet vil Lyko innen tretti (30) dager slette eller anonymisere alle dine personopplysninger. Ved utgangen av disse tretti (30) dager vil ikke Lyko lagre noen opplysninger som kan kobles til deg personlig. For mer informasjon om hvordan sletting og anonymisering av data foregår, vær vennlig og les gjennom Lykos Privacy Policy.

 

  1. OPPDATERING AV VILKÅRENE

 

6.1 Vi i Lyko vil kontinuerlig etterstrebe å oppdatere og forbedre Tjenesten, hvilket betyr at disse Vilkår kan forandres eller tilpasses over tid. Vi forbeholder oss derfor retten til å når som helst oppdatere og justere Vilkårene. Eventuelle oppdateringer vil kunngjøres på en eller flere av våre informasjonskanaler, for eksempel via SMS, e-post eller nettside, etter hva som kreves i følge lovverket.

 

6.2 Endringene er gyldige og tillemplige fra du har akseptert de nye Vilkårene (i forbindelse med et kjøp) eller tretti (30) dager etter at vi har informert deg om endringene i følge punktet over. Lyko anbefaler likevel at du regelmessig besøker lyko.no for å holde deg oppdatert om våre gjeldende Vilkår.

 

  1. FORCE MAJEURE OG LYKOS ANSVAR

 

7.1 Lyko er ikke ansvarlig for forsinkelse, tap eller andre problemer som oppstår i forbindelse med Tjenesten, på grunn av hinder utenfor Lykos kontroll, ved hendelser relaterte til krig, naturkatastrofer, oversvømmelse, lockout, streik, myndighetsinngripelse, brann, terrorisme, vandalisme, og andre lignende hendelser. Slike omstendigheter skal alltid innebære ansvarsfrihet for Lyko.

 

7.2 Lyko vil alltid etterstrebe at Tjenesten fungerer som den skal og at hjemmesiden oppdateres, men Lyko kan ikke holdes ansvarlige for tapte tilbud, eller lignende hendelser, som oppstår grunnet tekniske feil med Tjenesten. Om du opplever noen tekniske problemer med Tjenesten ber vi deg kontakte oss via kundesenter@lyko.no

 

  1. IMMATERIELLE RETTIGHETER

 

8.1 Eiendomsrett og opphavsrett til bilder og videomateriell som gis av deg tilhører deg. Lyko har derimot rett til å bruke slike bilder og videomateriell for å kunne tilby tjenester til deg. Dette innebærer blant annet at Lyko har rett til å lagre og kopiere, samt kan komme til å gi, slike bilder og videomateriell til noen av våre samarbeidspartnere som hjelper oss med drift og administrasjon av vår nettside og tjenester.

 

8.2 Alt innhold og materiale som er tilgjengelig via Tjenesten er beskyttet av Lykos opphavsrett, varemerkebeskyttelse og/eller annen passende immaterialrettslig lov.

 

8.3 Det er ikke tillatt å, uten uttrykkelig skriftlig godkjennelse fra Lyko, kopiere, distribuere, reprodusere, publisere, eller på annen lignende måte bruke Tjenestens innhold annet enn for egen personlig bruk.

  1. KLAGE, TVIST OG GJELDENDE LOVGIVNING

 

9.1 Svensk lov er gjeldende på disse Vilkår, uten tillempning av dens lagvalsregler.

 

9.2 Vi søker først og fremst å løse eventuelle spørsmål og meningsforskjeller mellom oss to i god tro. Vennligst kontakt oss på vår kundeservice via tlf +47 23651460 eller e-post kundesenter@lyko.no så skal vi gjøre vårt beste for å håndtere dine spørsmål og ærend. Våre kontaktopplysninger finner du også på vår hjemmeside.

 

9.3 Om vi ikke kommer til enighet eller om du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærend er du velkommen til å vende deg til Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller din lokale konsumentvägledare (Forbrukerklageutvalget/Forbrukerrådet?). Vi påtar oss ikke å delta i alternative tvistløsningsprosedyrer, men vi vil ta stilling til dette ved eventuell oppstått tvist. Vi følger alltid ARNs anbefalinger.

 

9.4 Du har som konsument, ved kjøp på internett, rett til å benytte deg av EUs onlineplattform for tvistløsning, Online Dispute Resolution, (ODR). Denne plattform finner du via EU-kommisjonens hjemmeside, eller via denne direktelinken: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show.

 

9.5 Tvist på grunn av Vilkårene eller din bruk av Tjenesten som ikke kan løses, eller av noen anledning ikke løses, via samtale mellom oss, via alternativ tvisteløsning eller via ODR, skal avgjøres av Norsk allmenn domstol.

 

9.6 Om behørig domstol finner at et eller flere punkter i disse Vilkår er ugyldige, ulovlige eller ikke er håndhevet, skal punktet/punktene være gjeldende kun i den utstrekning det er tillatt ifølge gjeldende lovgivning.

 

TILLEGGSTJENESTER
 

  1. LYKO BOOKING

10.1 Velkommen til Lyko Booking! Med Lyko Booking kan du samle alle dine bookede behandlinger på ett sted, få overblikk over din historikk og dine tidligere bookinger, og du har mulighet til å få tilgang til ytterligere tilbud basert på de bookinger du har hatt!

 

10.2 Som medlem i Club Lyko har du mulighet til å booke behandlinger på våre nøye utvalgte samarbeidssalonger, via vår tilleggstjeneste Lyko Booking.

 

10.3 Lyko Booking er en tilleggstjeneste i Club Lyko, derfor må du være medlem i Club Lyko for å kunne gjennomføre bookinger. Vennligst les gjennom våre Generelle Vilkår fra starten, om du holder på booke for første gang, og derfor samtidig holder på å registrere deg som medlem i Club Lyko. Les også gjennom vår Privacy Policy som forklarer hvordan vi behandler Club Lyko-medlemmers personopplysninger.

 

10.4 Du utfører en booking via Lyko Booking ved å søke på salong eller behandling. Når du finner en behandling du vil booke gjør du dette enkelt via vår bookingfunksjon.

 

10.5 Når du booker oppstår en kontrakt mellom deg og den salongen du har valgt. Lyko er ikke del av din avtale med salongen og eventuelle klager i anledning dette retter du mot salongen. Vi deler derimot personopplysningsansvar for den personlige informasjonen du deler med oss, og med salongen, innenfor rammen for Lyko Booking. For mer informasjon om hva dette innebærer og hvordan vi deler personopplysninger, vennligst se avsnitt 5 om "Når og hvordan vi deler informasjon med andre", samt avsnitt 12 “Tilleggstjenester” i vår Privacy Policy.

 

10.6 Alle priser som angis i Lyko Booking innebærer at kostnaden for en behandling er fra denne prisen. Prisen kan endres om behandlingen tar lenger tid enn beregnet, eller om du velger tilleggsbehandlinger.

 

10.7 Du kan enkelt avbooke via Lyko Booking. Dette gjør du ved å gå inn på din booking og klikke på “Avbooke”.

 

10.8 Avbooking må skje senest 24 timer innen booket tid. Om du ikke avbooker innen denne tiden kan du av salongen bli debitert hele beløpet, ved at salongen sender deg en faktura.

 

10.9 Dine bookinger bil legges som ytterligere grunn for hva slags markedsføring du får fra oss, da vi vil kunne vise deg produkter og tjenester vi tror du er interessert i. Les mer om dette under avsnitt 4 “Hvordan og hvorfor vi bruker dine personopplysninger” i vår Privacy Policy.

 

10.10 Dine bookinger og behandlinger vil samles i en hårjournal som du vil ha tilgang til gjennom ditt Club Lyko-medlemskap. Denne hårjournalen kan du velge å gjøre offentlig for dine Lyko Social-kontakter, om du bruker Lyko Social (se avsnitt 11). De salongene hvor du gjennomfører behandlinger vil under visse forutsetninger, beskrevet i avsnitt 5 i vår Privacy Policy, ha tilgang til din hårjournal, for å på beste måte kunne gi deg relevant rådgivning og hjelp.


  1. LYKO SOCIAL

11.1 Velkommen til Lyko Social! Lyko Social er en sosial media-plattform for deg som elsker hår og skjønnhet, hvor du har mulighet til å kommentere og sette karakter på salonger, behandlinger og produkter, samt skape en profil hvor du kan laste opp bilder, filmer og vurderinger av produkter og behandlinger som du har meninger om. Du kan også kommentere andre medlemmers bilder, filmer og vurderinger.

 

11.2 Som medlem i Club Lyko har du mulighet til å utnytte vår tilleggstjeneste Lyko Social.

 

11.3 Vil du vurdere eller sette karakter på et produkt via Lyko Social, eller opprette en Lyko Social-profil, men ikke er blitt medlem i Club Lyko enda, så vil du henvises til en registreringsside hvor du enkelt kan bli medlem i Club Lyko.

 

11.4 Lyko Social er en tilleggstjeneste i Club Lyko, hvilket er grunnen til at du må være medlem i Club Lyko for å kunne benytte Lyko Social. Vennligst les gjennom våre Generelle Vilkår fra begynnelsen, om du holder på å registrere deg som medlem i Club Lyko for å få tilgang til Lyko Social. Les også gjennom vår Privacy Policy som behandler hvordan vi bruker Club Lyko-medlemmers personopplysninger.

 

11.5 Om du har gitt oss tillatelse til å importere informasjon fra Facebook kan følgende informasjon sees av andre besøkere på lyko.no når du begynner å bruke Lyko Social:

  • Ditt profilbilde
  • Ditt for- og etternavn

Du kan når som helst endre bilde eller visningsnavn på Mine Sider

 

11.6 Når du blir medlem i Club Lyko har du som utgangspunkt en privat profil. Det innebærer at din profil ikke er søkbar for andre brukere. Når du begynner å benytte tjenestene i Lyko Social blir din profil søkbar og kan finnes av andre.

 

11.7 Etter at du har aktivert tjenesten Lyko Social, som beskrevet over, har du mulighet til å velge å ha en privat profil igjen. Dette innebærer da kun at du ikke er søkbar. Om du kommenterer eller liker noe vil dette være synlig for andre brukere, som da vil kunne klikke seg inn på din profil.

 

11.8 Når du bruker tilleggstjenesten Lyko Social godkjenner du og aksepterer at Lyko eier en evig lisens til dine kommentarer, karaktersettinger, vurderinger, bilder og filmer som du legger opp og deler på Lyko Social, om ulike produkter, behandlinger og tjenester. Dette innebærer at alt du deler på Lyko Social vil kunne brukes i markedsføringshensikt av Lyko, inkludert ditt navn. Om du ikke godkjenner denne behandling beskrevet ovenfor, skal du ikke aktivere eller bruke tilleggstjenesten Lyko Social.

 

11.9 Om vi noensinne, i eksterne kanaler utenfor Lyko.no eller våre sosiale mediekanaler, vil bruke noe du laster opp eller deler via Lyko Social, som innbefatter bilde eller film hvor din person kan skilles ut (for eksempel ditt ansikt) vil vi be om din tillatelse på forhånd.

 

--------------

 

ENDRINGSHISTORIKK

 

[Mai 2018] Oppdatering av vilkår for vår medlemsklubb Club Lyko, lansering av Lyko Social.

 

Nyheter og tilbud

Anmäl dig för nyhetsbrev och sms här!

Følg oss

Kundeservice

Vårt kundesenter er her for deg. Du kan få svar på alt fra hvordan man betaler til hvilken shampoo som er best for ditt hår. Spør heller for mye enn for lite, ingen spørsmål er for dumme. 

ÅPNINGSTIDER:

Chatt
Man-Ons 9-18
Tor-Fre 9 - 16

Telefon: +47 23 65 14 60 
Man-Ons 9-17
Tor-Fre 09-16

Mail:  Kundesenter@lyko.no  

Copyright 2019